Jak jen začít vyprávět tuhle neuvěřitelnou story.
Začneme prvním dnem, kdy jsme si všichni dali sraz na benzince, dotankovali jsme, opozdilci nakoupili dálniční známky, naladili jsme vysílačky a mohlo se vyrazit. Hned za hranicemi člověk pozná, že se něco změnilo. Po dalších pár kilometrech poprvé uvidíte ty neuvěřitelné hory a kopce, které Vás budou doprovázet po celou dobu roadtripu.
První zastávka byla u Attersee, kde jsme dali oběd a prošli se po pláži. Attersee má azurovou a neuvěřitelně čistou vodu, každý z nás by tam hned skočil. Bohužel na to nebyl čas a museli jsme vyrazit k prvnímu průsmyku. Postalm nás totálně dostal svou náročností. Vlastně ani moc nevíte, kam jedete, je to úzké, strmé a asfalt umí místy pěkně zaházet s autem, ale stálo to za to! Pak vyjedete nahoru a čeká Vás skvělý výhled.
Po Postalmu jsme vyrazili do ubytování. Musíme říct, že snad všechny penziony v Rakousku mají dost parádní příjezdové cesty. Ubytovali jsme se, rozpálili jsme gril a odpočívalo se.
Druhý den jsme vyrazili na Grossglockner, hned z rána, aby jsme měli před sebou čisto. Sypalo se neuvěřitelným tempem, že jsme ani nestíhali hltat ty scenérie. Jenže pak člověk vyjede nahoru a dojde mu, kde se ocitl. Tohle místo je ráj a všichni si ho zamilovali. Chvíli jsme se kochali těmi výhledy, ale všichni chtěli pořád jezdit. Vyrazili jsme směrem k ledovci, kde jsme dali zastávku na oběd. Po obědě jsme chtěli vyrazit do Zell am see, řekli jsme si, že zvolíme volnější tempo. Jenže co se nestalo..Najednou nás dojela skupina třech Mclarenů, Porsche, GTR a pár dalších. Toho nešlo nevyužít. Viděli jsme, že sypou co to jde, tak jsme se přidali. Poslední GTR, které uzavíralo jejich skupinu jsme zdárně tlačili před sebou, ale stíhat těm plackám se prostě nedalo. Chybělo nám všem 300koní a měli jsme tak 200kg nadváhu. I tak to bylo naprosto skvělé vidět tyhle auta v akci.
Třetí den jsme měli dlouhý přesun, během kterého jsme si dali Nockalmstrasse. Tahle silnice je doslova neuvěřitelná. Jsou tam snad všechny zatáčky, které najdete v oficiálním kalendáři tratí F1. Ty zatáčky, které na sebe navazovali dávali prostě smysl a přišli jsme si tam jako ryby ve vodě. Kvalita asfaltu byla skvělá, výhled do zatáček byl taky dobrý, takže se dalo jet opravdu svižně a to my máme rádi! Příjezd na penzion nám vyrazil dech. Vybrali jsme ubytování, o kterém jsme ani nevěděli, že bude tak skvělé. Aspoň víme, kam se budeme příště vracet.
Od čtvrtého dne jsme očekávali, že to bude vrchol této akce a také, že ano. Passo di Giau nás absolutně ohromilo. Slovy se dá jen těžko popsat co jsme tam zažili a jaké výrazy na tváři jsme všichni měli. Spousta z nás už tam totálně odepsala brzdy, Miata se dokonce začala vařit a musela chladit. Předjíždění bylo složité, o to větší adrenalin to byl a za tempo, které jsme místy nasadili, by se nestyděl ani rallye jezdec. Snad jen při zpáteční cestě, jsme už měli i mozoly na rukou z těch vracáků.
Po příjezdu na penzion jsme otevřeli pivka, dali maso na grill a užívali si skvělé výhledy z terasy. Po chvíli nám to začalo postupně docházet, že tenhle epický roadtrip musí skončit. Probírali jsme vše, co se nám povedlo, co jsme viděli a jaké dojmy jsme měli. Sešla se skvělá parta lidí, která tuto akci utvářela sama o sobě. Moc dobře víme, že bez správných lidí by to nešlo a vážíme si každého takového člena, který nám věří v tom co děláme.
A my to děláme pro Vás.
Za nás to byl rozhodně průsmyk Passo di Giau. Ten nás nadchl téměř vším, co by takový průsmyk měl nabízet.
Neuvěřitelné scenérie, silnice, které Vám na rukou upletou vánočku a kvalita asfaltu, se kterou neměl nikdo z nás problém.
Bylo to téměř dokonalé, jen nás občas trochu štvali cyklisti, kteří mají sice náš obdiv, za to co tam předvedli, ale mohli by dříve uhýbat z cesty.
Passo di Giau musíte zažít, je to naprostá nádhera.
Všechny auta měla něco do sebe. Focus RS MK3 je neuvěřitelně rychlý stroj, který v zatáčkách dokázal tlačit i GTR. E46 M3 nás uchvátila krásnými liniemi, perfektní atmosférou a kolamy BBS, které jí neuvěřitelně slušeli. Focus RS MK2 a jeho 450koní, dělal při předjíždění 20 ti metrové čáry a šlehal plameny.
Vítězem bude, ale E49 M5 Tour, kterých je na světě snad jen 10 kusů. Toto auto se nedostalo do sériové výroby, dalo se pouze postavit, jako after market šikovným majitelem. Proto je to taková rarita a bylo úžasné sledovat takové auto v akci.
Navíc zvuk V8 byl skvělý a majitel sám říkal, že dával meziplyny, i když nemusel.
Nejlepší silnice je rozhodně průsmyk Passo di Giau, ale nejkrásnější místo?
Tohle vyhrává Grossglockner, který nabídne neuvěřitelné scenérie, které jen tak nikde nenajdete. Z hlavní vyhlídky máte rozhled do všech stran. Můžete tam dojet buď autem nebo cca 20ti minutovou procházkou z parkoviště. Tohle doporučujeme důkladně zvážit, ta procházka dá zabrat.
Pokud pojedete na úplný konec GG, čeká Vás tam ledovec, který už sice hodně ztratil se své původní velikosti, ale i tak je to úchvatné místo.
Moc dekujeme všem za super dovolenou! Moc ráda jsem Vás všechny poznala! ❤️ Nečekala jsem že auto dovolená může být takhle fajn ale taky jsem nečekala, že se někdo dokáže tak dlouho v kuse bavit o autech🤣 Moc díky @Lukas Kocman a @Ondřej Žitek za super organizaci a Váš čas a energii, kterou jste do toho vložili! 🌸
Díky moc klukům @Ondřej, @Lukas za organizaci téhle skvělé akce. Užil jsem sypání, výhledy, žranice, chlastání, prostě všechno 😃 Děláte to dobře, keep it goin! 🤟🏻
Mockrát díky všem za tenhle mega libovej roadtrip na který dlouho nezapomenu. Užil jsem si každou vteřinu a hrozně rád se zase s vámi někdy uvidím! 🤟❤️
Akce to byla super, díky všem, užívali jsme si každej moment, byla to nejlepší dovča co si můžou autíčkáři přát 😁.
Skvělá banda jste všeci 😁!
Také se přidávám s poděkováním, Láďa je zničenej, já jsem zničená, auto zničený, takže díky 😂😂 ovšem stálo to za to, jste skvělá banda a těším se na další zážitky 😊